Aanvraagprocedure
Scholen kunnen een aanvraag indienen via het systeem Indigo. Zij krijgen hiervoor een aparte, aan een school gekoppelde, inlogcode en wachtwoord. Klik hier voor het indienen van een aanvraag. Wil je als school een aanvraag indienen, maar heb je nog geen inloggegevens? Dan kun je deze aanvragen bij de secretaris van de toewijzingscommissie Marjolein Klok via m.klok@swv-doetinchem-vo.nl.
Bezwaar maken
Uiteraard werken wij met deskundige mensen en zo zorgvuldig mogelijk aan een goed besluit voor de leerling. Ondanks alle zorg kan het zijn dat je het met de uitkomst oneens bent. Stuur dan jouw bezwaar naar toewijzingscommissie@swv-doetinchem-vo.nl. Wij nemen contact met jou op en gaan graag met je in gesprek.
Blijft jouw bezwaar ook na het gesprek met ons bestaan? Dan heb je de mogelijkheid om een ‘second opinion’ aan te vragen bij de toewijzingscommissie van één van de volgende twee samenwerkingsverbanden:
Indien je het oneens bent met de uitspraak van deze commissie, heb je de mogelijkheid om formeel bezwaar in te dienen bij de Landelijke Bezwaaradviescommissie Toelaatbaarheidsverklaring sbo/(v)so (LBT). Je dient het bezwaarschrift in bij het samenwerkingsverband. Die stuurt het door naar de Landelijke Bezwaaradviescommissie Toelaatbaarheidsverklaring sbo/(v)so (LBT).
Voor het indienen van het bezwaarschrift kun je gebruik maken van het model bezwaarschrift toelaatbaarheidsverklaring en de toelichting. Deze zijn te vinden op de website van de LBT: www.onderwijsgeschillen.nl.
Vergaderdata 2023-2024
2024
- 2 september
- 23 september
- 14 oktober
- 4 november
- 25 november
- 9 december
- 16 december
2025
- 13 januari
- 20 januari
- 3 februari
- 10 februari
- 10 maart
- 17 maart
- 31 maart
- 14 april
- 12 mei
- 19 mei
- 2 juni
- 23 juni
- 30 juni
- 7 juli
Dossiers kun je aanleveren tot de woensdag voor de vergaderdatum. Indien het dossier compleet is en er bij de vergadering voldoende ruimte binnen de agenda is, bespreken we het dossier bij het eerstvolgende vergadermoment.